Els drets no se suspenen! Sí als drets socials!

“Els drets no se suspenen! Treball digne, drets socials, democràcia real”. Sota aquest lema la UGT de Catalunya, CCOO, la Confederació d’Associacions Veïnals de Catalunya (CONFAVC), la campanya per una Renda Garantida de Ciutadania, Òmnium Cultural i d’altres entitats i partits politics convoquem una gran manifestació a Barcelona de rebuig a les impugnacions del govern del PP de lleis aprovades legítimament pel Parlament de Catalunya, com és el cas de la llei d’emergència habitacional i pobresa energètica o la llei d’igualtat. La manifestació serà el proper diumenge, 29 de maig, a les 12h des de la plaça Urquinaona.

Els problemes politics s’han de solucionar amb política, i la política no es fa al Tribunal Constitucional, sinó al Congrés dels Diputats i al Consell de Ministres en el cas de l’Estat i a Catalunya al Parlament i al govern de la Generalitat. Són aquestes institucions les que tenen la legitimitat directa dels vots de la ciutadania, i no el TC, que ha esdevingut la Santa Inquisició del segle XXI a les ordres del PP i la FAES.

La pregunta és: quin risc constitucional té que el Parlament de Catalunya aprovi una llei d’emergència habitacional i pobresa energètica, que ajudaria a què milers de persones no siguin desnonades del seu habitatge o a què no se’ls talli la llum, l’aigua o el gas? Això posa en perill “la unidad de la patria”?

Creiem que les entitats socials i culturals més importants del país hem de donar una resposta clara davant del debat o conflicte territorial o com li vulgui dir cadascú. No es pot jugar amb els drets de les persones i, especialment, amb els drets socials de les persones més vulnerables i necessitades.

La pobresa social i salarial s’està cronificant al nostre país i calen politiques perquè la sortida a la crisi no només sigui per a uns quants. Per això lleis com la d’emergència habitacional per a nosaltres són clau.

Cridem a la màxima participació en la manifestació, una mobilització on hi cap tothom i no sobra ningú. Segur que molta gent té matisos; deixem de banda cadascú els nostres matisos o amb els nostres matisos anem tots a la manifestació, però no deixem d’anar-hi, i sumem amb cohesió social i com un sol poble unit des de la diversitat política i ideològica. Per dir que els drets socials són de la gent i per a la gent. I per dir no a què el govern del PP i el TC ens els impugnin.

One comment